الوان رنگ افروز فرنام

 

اجرای خط کشی ترافیکی



رنگ های ترافیکی به علائم افقی مشهورند که به جهت نشان دادن قوانین راهنمایی و رانندگی ، مارک کردن منطقه، حریم بندی و غیره استفاده می گردد. رنگ های ترافیکی بعد از تنوع بسیاری مانند رنگ ترافیکی سرد رنگ ترافیکی دو جزئی و رنگ ترافیکی گرم بوده که شرکت افروز انواع سرد و گرم ، دوجزئی آنرا تولید و اجراء می نماید. از رنگ ترافیک سرد و گرم براب خط کشی جاده ای و خیابان های شهری و از رنگ دو جزئی برای خطوط عابر پیاده و سرعت گیر، مشخص نمودن حریم ایستگاه ها و غیره استفاده می گردد.
شرکت افروز فرنام با سالها تجربه در امر اجرای انواع رنگ های ترافیکی ( سرد ، گرم و دوجزئی ) طراحی و آکس گیری و ... اجرای خطوط عابر پیاده و نوشتار بوسیله اکیپ مجرب و ماشین آلات خط کشی اسپری وایرلس برای رنگ سرد (اکرولیک)  با مصالح و یا بدون مصالح و کلیه خطوط عابر پیاده و نوشتارهای مرسوم و طراحی سرعت¬گیر بوسیله رنگ های سرد و دو جزئی در سطح خیابان و جاده و طراحی و آکس گیری کلیه محورها و ساخت و راه اندازی انواع دستگاه های خط کشی جاده می باشد.
خط کشی های برجسته
خط کشی های برجسته ای  که در دو سمت برخی جاده ها و اتوبان ها مشاهده میشوند “Rumble Strip” نام دارند که در کشور ما با نام اسکرید شناخته می شوند . قابل ذکر است که به این خطوط ، خطوط لرزاننده نیز می گویند.
اسکریدها در دسته علائم برجسته کف خیابان (Raised Pavement Markers) قرار می گیرد که رد شدن از روی این خط کشی ها باعث ایجاد  صدا و لرزش در اتومبیل و نیز آگاهی در راننده میوشد و بدینوسیله از بسیاری از حوادث ناشی از انحراف به چپ یا راست اتومبیل جلوگیری می کند. صدا و لرزش ایجاد شده هشدار خوبی برای رانندگانی است که بدون توجه، در حال خارج شدن از مسیر اصلی حرکت در اتوبان یا جاده هستند. این خط کشی ها در مسیرهای  مستقیم و یکنواخت که باعث ایجاد خواب آلودگی و خستگی جسمی و ذهنی در رانندگان میشود بهترین کارایی را دارد.
نکته جالب توجه این است که خطوط سفید و زردی که به دلایل مختلف بر روی جاده کشیده می شود ، در مسیرهای مستقیم و طولانی حالتی شبیه به هیپنوتیزم در راننده ایجاد می کند که  به این حالت ، یکنواختی ذهنی (Mental Monotony) می گیوند. و در چنین شرایطی خط کش های برجسته در کناره های مسیر بسیار موثر خواهند بود .
این خطوط را به صورت الگوهای برجسته یا فرو رفته در کناره های جاده ( و در برخی کشورها بین Laneها) ایجاد می کنند . آنها در جهت مخالف جهت جاده قرار می گیرند به شکلی که عبور تایر اتومبیل از روی آنها علاوه بر لرزش اتومبیل ، صدای ریز و منحصر بفردی را ایجاد می¬کند. از این خطوط همچنین برای مطلع کردن رانندگان اتومبیل و موتور سیکلت از تغییراتی در جاده که نیاز به عکس العمل راننده دارند ( مثلاً در نزدیکی محل اخذ عوارض یا نزدیک خروجی اتوبان ) استفاده می شود . استفاده از آنها به عنون تعیین کننده محدوده هر Lane که در برخی کشورهای پیشرفته رواج دارد، از برخورد اتومبیل ها در یک مسیر جلوگیری می کند. این خطوط بیشتر در شاهراه ها ، اتوبانهای بین شهری و بزرگراه ها ایجاد می شوند.
این خط کشی های برجسته هم از لحاظ هزینه، مناسب و هم از لحاظ کارایی در سطح بالایی قرار دارند.

برجسته (Raised)

اسکریدهای برجسته در کشورمان نیز به صورت گسترده مورد استفاده هستند. آنها نوارهای مستطیلی یا گردی هستند که به آسفالت ( و بتون) نو یا کهنه چسبانده میشوند و معمولاً مابین 50 تا 305 میلیمتر پهنا دارند. از آنجایی که ارتفاع اسکریدهای برجسته به 6 تا 13 میلیمتر میرسد، استفاده از آنها در مناطقی که نیاز به برق روبی زیاد دارند توصیه نمی شود.
معمولاً از تمامی این انواع ( بسته به نیازی که در محل نصب وجود دارد ) استفاده می شود . نوع فرو رفته آنها را هم می توان به صورت فاصله دار و هم به صورت پشت سرهم نصب کرد . شکل، اندازه و عمق نوع فرو رفته نیز بسته به تشخیص متخصصین در انواع مختلفی ایجاد می گردد.